Next Level Horeca
Het runnen van een horecabedrijf is vandaag de dag topsport.
Klanten verwachten dat u van alle markten thuis bent en regelmatig iets nieuws aanbiedt. Inspelen op nieuwe menukaarttrends en veranderingen binnen uw onderneming zijn snel geregeld met Tabletmenukaart.
Nieuw gerecht? Het staat zo op de digitale menukaart. Uitverkocht? Met één muisklik is het er vanaf. Uw klanten zien altijd het gehele en meest actuele aanbod en u kunt gemakkelijk inspelen op nieuwe ontwikkelingen, feestdagen en seizoenen.
Menukaart 2.0 met next level obers.
De Tabletmenukaart laat met zijn opties en flexibiliteit zien dat technologie het tegenovergestelde is van onpersoonlijk. Uw papieren menukaart verandert niet mee, Tabletmenukaart doet dat wel en geeft uw gasten vrijheid en snelle service.
De ober ontvangt uw gasten, legt hen precies uit hoe het werkt en helpt hen stap voor stap bij de eerste bestelling. Daarna kan de gast zelf bestellingen plaatsen, en heeft de ober meer tijd om uw gasten wat extra aandacht te geven.
Restaurant Trends 2019
TOP 10 HORECA TRENDS VOOR 2019
Natuurlijk staat Tabletmenukaart niet als enige Trend op het menu van 2019. Hieronder nog 9 trends in de horeca om de lijst van 10 compleet te maken.
DARMFLORA VRIENDELIJK
Reeds ingezet in 2018 zet deze trend zich voort in het volgende jaar. Steeds meer wetenschappers scharen zich achter de onderzoeken naar preventieve gezondheid. Mensen die regelmatig gefermenteerde producten eten zijn minder vaak ziek en hebben minder vaak overgewicht. Denk niet alleen aan zuurkool, maar ook aan Koreaanse ‘kimchi’, kefir en tempeh. Steeds meer restaurants laten hun creativiteit los op dit concept en dat is net alleen goed voor de gezondheid, maar ook voor de smaakpapillen.
AYCE DELUXE
De traditionele “all-you-can-eat”-restaurants waar je je voor een vaste prijs vol kan eten krijgen een chique tegenhanger. In 2019 voorzien wij de opkomst van het hogere segment “all-you-can-eat”. Inclusief mooi opgemaakte borden, attente obers, eerlijke ingrediënten en bijzondere smaken. Een ware beleving voor de veeleisende food lovers van vandaag de dag.
SHARED FOOD
Waarom zou je maar één gerecht proeven als je uit eten gaat? Zo veel mogelijk verschillende dingen proberen is veel avontuurlijker. Bestel allemaal iets anders en deel met elkaar, millenials zijn er al fan van. Extra lekker als het met je handen gegeten mag worden. Want hoe meer zintuigen tijdens het eten worden geprikkeld, hoe leuker de ervaring.
ASIAN GRILL
In 2018 zagen we de populariteit van Korean Grill al toenemen. In 2019 zullen nog meer Asian Grill Trends het licht gaan zien. Denk hierbij aan ‘fusion’ concepten gebaseerd op Japanse grillgerechten of ‘Green Eggs’ waarop Indonesische saté of slow BBQ rendang worden klaargemaakt. Meat lovers worden zeker blij van deze ontwikkelingen.
NON ALCOHOLIC
Wie kent Crodino niet? Wellicht het oudste non-alcoholische aperitief ter wereld en anders wel het bekendste. Onderdeel van de trend naar gezonder en bewuster eten en drinken is de zoektocht naar geweldige drankjes zonder alcohol. Met een bite of een bittertje, maar de volgende dag geen kater. Denk bijvoorbeeld aan pittige ginger beer cocktails, IPA zonder alcohol en kruidige frisdranken.
COCKTAILS 2.0
Het jaar 2019 zal de boeken ingaan als het jaar waarin de cocktail net zo normaal is als een biertje. De opkomst van cocktailmachines zoals de ‘Tenderone’ en de ‘Bottletender’ maken het voor alle horeca een peulenschilletje om de perfecte cocktail te maken. Deze machines zijn voorzien van honderden recepten en produceren binnen enkele seconden een afgemeten cocktail. Altijd dezelfde smaak, altijd dezelfde kwaliteit, altijd eenvoudig te maken.
BELEVING
Het jaar 2019 staat in het teken van beleving. De “belevingseconomie” is bepalend voor het succes van een merk en hoe fijner die ervaring, hoe blijer de klant. Goed getraind personeel dat aandacht heeft voor gasten en focus op kwaliteit zijn bepalend voor een positieve gastbeleving, maar ook een steeds groter wordende uitdaging binnen de horeca.
TRANSPARANTIE
Ook in het komende jaar zet de gezondheidstrend zich voort. Millennials zijn inmiddels de grootste doelgroep met meer dan 50% van de populatie. En juist deze groep is zich steeds bewuster van wat ze in hun lichaam stoppen, waar het vandaan komt en welk effect het op hen heeft. Informatie over ingrediënten, voedingswaarde en afkomst van de producten wordt door hen zeer op prijs gesteld.