Een QR-code menukaart of tablet menukaart?

Zowel het QR-code menukaart als de tablet menukaart vervangen de ouderwetse papieren menukaarten. De digitale menukaarten zijn makkelijker aan te passen, bieden meer mogelijkheden qua design en huisstijl en gaan met de tijd mee. Maar welke digitale menukaart past het best bij jouw restaurant? Lees het hier!

menukaart horeca

Een digitale menukaart

In een tijdperk waarin steeds meer handelingen digitaal gaan kan de menukaart niet achterblijven. We zien dan ook dat de digitale menukaarten steeds populairder worden. Via de digitale menukaart kan je het menu bekijken, bestellingen plaatsen en betalen.

Er zijn verschillende varianten van een digitale menukaart. Zo kan je het menu aanbieden op een voor ingestelde tablet, of via een QR-code menukaart. Ontdek de verschillen, de voor- en nadelen, en wat het beste wat bij jou horeca onderneming past. 

HET VERSCHIL TUSSEN EEN TABLETMENUKAART EN EEN QR CODE MENUKAART

Voordat we de voor- en nadelen bespreken van een tablet of QR-code als menu bespreken we eerst hoe de verschillende digitale menukaarten werken. 

QR-code menukaart 
Bij restaurants met QR-code menukaarten vind je een vierkante barcode op ieder tafeltje. Gasten kunnen deze code scannen met hun eigen smartphone. Bij het scannen van de code word je naar een digitaal menu gestuurd. Bij sommige varianten kan je hier alleen de menukaart bekijken, bij andere kan je ook direct je bestelling doen en betalen. 

Tabletmenukaart 
Met een tablet als menukaart werkt het anders. Op iedere tafeltje vind je een vooraf ingestelde tablet met de huisstijl van het restaurant. Deze tablet werkt niet zoals je die kent met apps etc, nee deze tablet is volledig afgesteld op het aanbieden van het menu. 

 
qr menukaart

 

 

horeca menukaart

de voordelen van de digitale menukaarten

Het verschil zit hem vooral in de beleving. Waar een QR-code als menukaart vooral voor gemak dient, richt de tablet zich meer op het verbeteren van de service. 

De QR-code menukaart is een relatief goedkope en eenvoudige manier van het aanbieden van een digitale menukaart. Mensen gebruiken hun eigen smartphone dus je hoeft alleen de QR-codes uit te printen en te verspreiden, je menukaart online op te maken en het bestelsysteem online in te richten.

De tablet menukaart werkt op een soort gelijke manier, maar dan met een vooraf ingestelde tablet. Maar waar een QR-code menu meer gericht is op het gemakkelijk maken van het bestelproces, gaat het bij een tablet menukaart nog een stapje verder.

De tablet menukaart is gericht op het verhogen van de gastvrijheid en het bieden van uitstekende service. De gedachte hierachter is dat de bediening zich niet meer bezig houdt met het opnemen van bestellingen, maar zich met volle aandacht kan richten op het verlenen van service. Daar is de tablet qua software en hardware dan ook volledig op ingesteld.

De tablet menukaart ondersteund de bediening met de volledige customer journey, ofwel klanten reis. Het eerste contact moment is een korte uitleg van de tablet menukaart. Daarna kunnen de gasten zelf hun bestellingen opnemen. Het systeem kan exact op de juiste momenten, bijvoorbeeld kort na het uitserveren van een gerecht, je een reminder geven dat je langs gaat om te vragen of alles naar wens is. Ook vraagt de tablet feedback aan gasten, zodat je niet te laat bent om daar nog op in te spelen. Meer over de functionaliteiten van een tablet menukaart vind je hier

Benieuwd wat het best bij jouw restaurant past? Kom in contact voor een vrijblijvend adviesgesprek! 

0 +
restaurants
Tabletmenukaarten
3- 3 %
omzet
- 0 %
loonkosten